بلاگ
ابعاد درب ضد سرقت

قبل از اینکه خرید درب ضد سرقت خود را نهایی کنید، لازم است که اهمیت انتخاب ابعاد مناسب را درک کنید؛ چرا که اندازه نادرست، پیامدهای امنیتی را به دنبال خواهد داشت.

معمولا ابعاد درب ضد سرقت از استانداردهایی تبعیت می کنند که دانستن آن می تواند به شما کمک کند تا بر اساس مکان مورد نظر، درب ضد سرقت مناسب را تهیه کنید.

گرچه این را باید در نظر داشت که به طور کل یک ابعاد استاندارد واحد برای همه انواع درب ضد سرقت وجود ندارد هر نوع آن، اندازه های متفاوتی دارند. به همین دلیل بسیار مهم است که مکان نصب درب را بررسی کرده و درب ضد سرقت مناسب آن را انتخاب کنید تا از بروز مشکل و ناهماهنگی جلوگیری کنید.

به طور کلی ابعاد درب ضد سرقت را می توان در دو دسته جای داد:

  • ابعاد استاندارد درب ضد سرقت (بر اساس نوع درب و کشور تولید کننده)
  • ابعاد سفارشی درب ضد سرقت (بر اساس نیاز مشتری و مکان نصب)

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت بر اساس نوع کاربری درب و کشور محل تولید دارای تفاوت هایی باهم هستند. دانستن این تفاوت ها سودمند است چرا که می توانید بر اساس این اطلاعات دست به مقایسه به بزنید و اینکه کدام درب با محل موردنظرتان تناسب دارد را تشخیص دهید.

از آنجا که حمل و نقل درب ضد سرقت به آسانی صورت نمی پذیرد و نصب آن هم به مهارت نیاز دارد بهتر است ابعاد دقیق درب دلخواه تان را بدانید تا در پروسه انتخاب و خرید و نصب با مشکل مواجه نشوید.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت بر اساس نوع

درب ضد سرقت بر اساس نوع به سه دسته تقسیم می شود:

  • یک لنگه
  • یک و نیم لنگه
  • دو لنگه

که در جدول زیر به مقایسه ابعاد آن پرداخته شده است.

نوع درب ضد سرقتابعاد درب ضد سرقت
درب یک لنگه110*210 سانتی متر / 105*210 سانتی متر
درب یک و نیم لنگه130*210 سانتی متر
درب دو لنگه180*217 سانتی متر


ابعاد درب ضد سرقت بر اساس کشور تولید کننده و نوع

نوع درب ضد سرقتابعاد درب ضد سرقت ترکابعاد درب ضد سرقت چینیابعاد درب ضد سرقت ایرانی
درب یک لنگه115*215 سانتی متر105*210 سانتی متر110*210 سانتی متر / 105*210 سانتی متر
درب‌یک‌ونیم‌لنگه150*215 سانتی متر130*210 سانتی متر130*210 سانتی متر
درب دو لنگه200*217 سانتی متر180*217 سانتی متر180*217 سانتی متر

ابعاد درب ضد سرقت با توجه به کشور تولید کننده آن دارای تفاوت هایی است. به طور مثال درب ضد سرقت ترک معمولا ابعاد بزرگ تری نسبت به سایر درب ها دارد و درب ضد سرقت چینی ابعاد کوچکتری را داراست. ابعاد متداول درب ضد سرقت ترک معمولا صد و پانزده در دویست و پانزده و ابعاد درب ضد سرقت چینی اغلب صد و پنج در دویست و ده است.

ابعاد سفارشی درب ضد سرقت

اگرچه ابعاد درب ضد سرقت اغلب مشخص و استاندارد است اما امکان تهیه درب با ابعاد سفارشی درب ضد سرقت مطابق خواست مشتری نیز وجود دارد.

از آنجا که درب ضد سرقت یکی از اجزای مهم ساختمان است و ضامن امنیت و احساس راحتی و آسودگی می باشد، شاید برخی از افراد مایل باشند به دلخواه خود درب ضد سرقت سفارش بدهند و در آن آپشن های مورد نیاز و یا با کیفیتی تعبیه کنند.

در ژیوا درب، هیچ محدودیتی در ساخت درب مد نظر شما وجود ندارد. درب های ضد سرقت چوبی، فلزی، بتنی یا شیشه ای با هر طرح و مشخصات ویژه ای که مشتری بخواهد تولید می شوند.

درب ضد سرقت سفارشی

همچنین این احتمال وجود دارد که درب برخی از ساختمان ها کوچک یا بسیار بزرگ بوده و با ابعاد درب ضد سرقت موجود در بازار همخوانی نداشته باشد، در چنین شرایطی بهترین راه حل سفارش دادن یک درب ضد سرقت با کیفیت با جنس و متریال و همچنین طرح خاص مورد نظر سفارش دهنده است.

مزایای درب ضد سرقت سفارشی

همان طور که می دانید درب ضد سرقت دارای وزن زیادی است و باید از چارچوب محکمی برخوردار باشد که بتواند این وزن را تحمل کرده و کارایی خوبی داشته باشد. وگرنه بعد از مدتی درب ضد سرقت دچار کجی و صدا دادن و از رگلاژ درآمدن می شود.

با تهیه درب ضد سرقت سفارشی می توانید از بروز همه این اتفاقات جلوگیری کنید و از داشتن دربی با چارچوب محکم و مرغوب که با متریال درجه یک ساخته شده است بهره ببرید.

همچنین در علاوه بر تعیین ابعاد سفارشی می توانید موارد دیگری را هم سفارشی کار کنید:

  • در استفاده از یراق آلات و نوع قفل هم خواسته خود را مطرح کنید و دربی مطابق نیازها و سلیقه خودتان تحویل بگیرید.
  • طرح و شکل درب ضد سرقت سفارشی هم می تواند مطابق میل و خواست مشتری باشد که این موضوع باعث می شود علاوه بر تامین امنیت مکان موردنظرتان نگرانی بابت دکوراسیون و هماهنگی درب با سلیقه و بقیه ساختمان نداشته باشید.
  • با توجه به بودجه مد نظر، قیمت درب ضد سرقت را نیز می توانید تعیین کنید؛ بدین صورت، تمام جزئیات فنی مطابق با قیمت مد نظر شما بررسی می شود و به اطلاع شما می رسد.

راهنمای اندازه گیری درب ضد سرقت

اندازه گیری درب ضد سرقت را بهتر است دقیق و با توجه به دستورالعمل صحیح آن انجام داد تا درب ضد سرقت پس از نصب کارایی حداکثری داشته باشد و به اصطلاح به طور کامل چفت شود.

اگر می خواهید دربی قدیمی را تعویض نمایید اینکه درب قدیمی را درآورده و از روی آن اندازه گیری را انجام دهید اشتباه است و باعث می شود مجبور به تحمل هزینه های دوباره کاری شوید زیرا ساختار و شیوه نصب درب ضد سرقت متفاوت است و بهتر است از دستورالعمل متداول و درست اندازه گیری درب ضد سرقت پیروی کنید.

  • در ابتدای امر باید بدانید که قصد دارید چارچوب جدیدی نصب کنید یا می خواهید از همان چارچوب قدیمی استفاده کنید. به طور کل اندازه گیری درب ضد سرقت سه مرحله کلی تعیین ضخامت، تعیین عرض و تعیین ارتفاع درب ضد سرقت را شامل می شود.
  • اگر چارچوب برای نصب درب موجود است، ضخامت آن را اندازه گیری کنید.

اگر می خواهید از چارچوب جدید استفاده کنید یا چارچوبی وجود ندارد برای تعیین ضخامت از قسمتی که دیوار آجری به چارچوب وصل شده است ضخامت را اندازه گیری کنید چون ممکن است چارچوب قبلی تان استاندارد نبوده و جلو آمدگی داشته باشد.

  • برای تعیین عرض درب ضد سرقت از بخش تو رفتگی چارچوب شروع به اندازه گیری کنید و نقطه بالایی عرض، نقطه میانی و نقطه پایینی عرض چارچوب را اندازه گیری کنید. جایی که لبه خود درب قرار خواهد داشت بیشترین اندازه عرض را معمولا به خود اختصاص می دهد.
  • اندازه گیری ارتفاع درب هم مانند عرض آن انجام می شود از نقطه سمت چپ چارچوب اندازه گیری کنید و اندازه گیری ارتفاع درب را در نقاط میانی و سمت راست هم انجام دهید.
راهنمای اندازه گیری درب ضد سرقت

نکات مهم در اندازه گیری درب ضد سرقت

  • پس از اتمام اندازه گیری این پروسه رو مجددا انجام داده و دوباره اندازه گیری کنید و با اندازه های اولیه مقایسه کنید تا نتیجه دقیقی به دست بیاورید.
  • حتما کار اندازه گیری درب ضد سرقت ایرانی را بعد از پایان سایر کارهای ساختمانی مانند نصب کفپوش و اتمام کار دیوارها، انجام دهید تا اندازه بدست آمده دقیق باشد.
  • از مترهای استاندارد فلزی استفاده کنید.
  • سعی کنید اندازه ها را به میلی متر بگیرید.
  • دقت داشته باشید که زوایای داخلی نود درجه باشند زیرا یک درب شکل مستطیل را دارد که زاویه های داخلی آن نود درجه هستند.
  • به فاصله بین چارچوب و درب دقت ویژه ای داشته باشید، هرچه اندازه گیری دقیق تر باشد و این فاصله که بعدا قرار است با عایق پوشانیده شود کمتر باشد درب ضد سرقت شما عایق بهتری در برابر صدا و گرد و غبار و حرارت است.

مشکلات ناشی از اندازه گیری نادرست درب ضد سرقت

اندازه گیری نادرست درب ضد سرقت بر کارکرد درب تاثیر منفی گذاشته و موجب بروز مشکلاتی خواهد شد که هم ممکن است هزینه بر باشد و هم اذیت کننده است. مشکلاتی که در نتیجه اندازه گیری که دقیق نباشد به وجود خواهد آمد شامل:

  • حرکت سخت درب و به اصطلاح روان نبودن حرکت درب یکی از نواقص متداول است زیرا مناسب نبودن درب و چارچوب برای هم اتصال صحیح آن ها را مختل می کند. همچنین اگر چارچوب به درستی در جای خود قرار نگیرد هم این مشکل به وجود می آید.
  • درست بسته نشدن درب ضد سرقت ممکن است ناشی از نامناسب بودن اندازه گیری و ناهماهنگی درب و چارچوب باشد. زیرا نصب درست لولا ها و کارکرد صحیح آن به اندازه گیری درست و دقیق وابسته است.
  • کشیده شدن درب به روی زمین و خراش انداختن کف پوش هم از نصب غیر صحیح درب منتج می شود.
  • داشتن صداهای ناهنجار در هنگام باز و بسته شدن هم نشانگر خوب چفت نشدن اجزای درب می باشد که ممکن است به دلیل اندازه گیری نادرست صورت گرفته باشد.

سوالات متداول ابعاد درب ضد سرقت

  1. ساب فریم درب ضد سرقت چیست؟

    درب ضد سرقت نوعی چارچوب یا فریم فلزی دارد که به نوعی مرزهای درب را تشکیل می دهد به این چارچوب ساب فریم می گویند. ساب فریم ابعاد استانداردی دارد که باید با اندازه درب هماهنگ باشد و باید کاملا تراز باشد تا رگلاژ درب به هم نریزد.

  2. آیا برای نصب درب ضد سرقت نیاز به تعویض چارچوب داریم؟

    اگر تمایلی به تعویض چارچوب ندارید می توانید از همان چارچوب قدیمی استفاده کنید. اگر ابعاد چارچوب با ابعاد استاندارد یکی بود که به راحتی نصب می شود و اگر نه، می توانید از درب ضد سرقت سفارشی استفاده کنید.

  3. اگر ابعاد محل نصب با ابعاد استاندارد همخوانی نداشت، چاره چیست؟

    برای حل این مشکل می توانید از خدمات خرید درب ضد سرقت سفارشی استفاده کنید. ابعاد مکان نصب تان به دقت اندازه گیری می شود و درب ضد سرقت ایرانی متناسب با آن ساخته و تحویل می گردد. در انتخاب طرح و متریال نیز آزادی اختیار بیشتری دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *