بلاگ
تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی

نیاز به داشتن امنیت بیشتر در زندگی امروزی ممکن است اکثر افراد را مجاب کند تا از درب ضد سرقت به جای درب معمولی استفاده نمایند.

مورد تفاوتدرب معمولیدرب ضد سرقت
متریال ساختآهن و چوب معمولیورق های ضخیم فولاد با عایق پشم شیشه و پشم سنگ همراه با روکش چوب یا فلز
امنیتامنیت پایینامنیت بالا
قفلقفل ساده و معمولیقفل گاو صندوقی و قفل هوشمند
لولالولای آشکار قابل دستکاریلولای پنهان بدون امکان دستکاری
عایقبدون عایقدارای عایق صدا، دما، آتش، غبار
قابلیت های الکترونیکیبدون قابلیت های الکترونیکدارای سیستم هوشمند ضد سرقت و انواع آلارم های هشدار دهنده امنیتی
موارد مصرفورود و خروج، تامین امنیت حداقلی اتاق های داخلی خانه و آپارتمان یا ساختمان اداری و تجاریورود و خروج، تامین امنیت حداکثری، عایق صدا، دما، آتش و گردوغبار ورودی اصلی ساختمان و اداره جات، ورودی انبار و کارخانجات، درب اصلی خانه و برج مسکونی و درب ورودی هال و پذیرایی

اگر در انتخاب بین درب ضد سرقت و درب معمولی شک دارید، هر آنچه نیاز دارید در این مقاله شرح داده شده است؛ تا هم شناخت بیشتری نسبت به درب ضد سرقت پیدا کنید و هم با آگاهی از تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی لزوم جایگزین کردن آن را دریابید.

در مقاله “درب ضد سرقت چیست” از کاربردها، نکات خرید، مزایا و معایب درب امنیتی توضیحات جامعی داده شد. اما در این مقاله می خواهیم بدانیم تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی در چیست.

در جدول بالا سعی شده مهم ترین موارد تفاوت تحلیل شود. به طور کلی درب ضد سرقت در کاربرد و موارد مصرف، مواد سازه یا متریال ساختش، امنیت، قفل، لولا، عایق و قابلیت های الکترونیکی، با درب معمولی متفاوت می باشد که در ادامه توضیحات لازم داده خواهد شد.

تفاوت در کاربردهای درب ضد سرقت و درب معمولی

درب یک ساختمان را می توان جز اصلی ترین قسمت های آن به شمار آورد. درب نقطه ی ابتدایی هر مکان و تعیین کننده حریم و ورود و خروج به آن است و واضح است از اهمیت زیادی برخوردار است.

سال های بسیاری در گذشته تنها می شد از درب های معمولی برای خانه یا ساختمان استفاده نمود و اغلب با ضخیم و سنگین کردن درب سعی در امن نمودن آن داشتند ولی با این حال چندان هم در این امر موفق نبودند.

با طراحی و ورود درب ضد سرقت ایرانی به بازار، این درب کارویژه هایی دارد که آن را از یک درب معمولی متمایز می کند.

از جمله کاربردهای درب ضد سرقت تامین امنیت حداکثری در ورودی یک مکان، عایق صدا، دما و آتش بودن، جلوگیری از ورود گردوغبار، داشتن یراق آلات متفاوت و کاربردی بیشتر برای امنیت بیشتر، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و هوشمند و تامین راحتی و رفاه و آسایش خیال بیشتر است.

در حالیکه یک درب معمولی بیشترین کارایی که دارد همان مسیر ورود و خروج به ساختمان و تعیین یک حریم، با امنیتی حداقلی است.

بهتر است از درب ضد سرقت برای ورودی اصلی ساختمان و اداره جات، ورودی انبار و کارخانجات، درب اصلی خانه و برج مسکونی و درب ورودی هال و پذیرایی استفاده کرد و درب معمولی را برای اتاق های داخلی خانه و آپارتمان یا ساختمان اداری و تجاری در نظر گرفت.

اشراف بر ویژگی های درب ضد سرقت خوب نیز به همراه دانسنتن تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و خارجی در تشخیص بهترین درب ضد سرقت به شما کمک می کند.

تفاوت در مواد سازنده درب ضد سرقت و درب معمولی

تفاوت در مواد سازنده

تفاوت در مواد سازنده، مهم ترین تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی است. درب معمولی بیشتر از چوب یا آهن ساخته می شود که متریال آن از لحاظ مقاومت و ماندگاری ضعیف و نهایتا متوسط تلقی می شود. چرا که چوب به راحتی قابل تخریب است و آهن هم با گذشت زمان دچار زنگ زدگی و خوردگی و افت کیفیت می شود(با آنکه فلز است اما ساختار درب معمولی اجازه تخریب و دستکاری آن را می دهد).

اما همه انواع مدل های درب ضد سرقت، چه فلزی و چه چوبی، از اسکلت استیل و فولاد ساخته می شود. اگر درب ضد سرقتی دارای روکش چوبی است تا زیبایی آن تامین شود، در داخل درب یک ورقه محکم فولادی استفاده شده که دارای استحکام و مقاومت زیادی است.

در در درب ضد سرقت فلزی هم ازی این مکانیسم استفاده شده و دارای ورق فولادی داخلی است. این ورق محکم فولادی و همچنین عایق و درزگیر به کار رفته در ساخت درب ضد سرقت این درب را در مقابل سروصدا و گرما و سرما و آتش و غبار عایق می سازد.

این مواد سازنده با کیفیت و قدرتمند امکان دستکاری و تخریب درب ضد سرقت را بسیار بسیار پایین می آورد.

تفاوت در امنیت

تفاوت در امنیت از نکات دیگری که در مقایسه درب ضد سرقت با درب معمولی می توان لحاظ کرد است.

درب ضد سرقت با ساختار ویژه و طراحی امنیتی که دارد غیر قابل ورود برای افراد ناخواسته است و نمی توان با اهرم کردن، دستکاری لولا، فشار یا ضربه و تخریب بدنه به ساختمان دستبرد زد و یه به آن وارد شد.

همچنین قفل و سیستم هشداری که در درب ضد سرقت تعبیه شده ورود به آن را حتی سخت تر هم می کند.

اما درب معمولی فاقد این ویژگی هاست و آمار زیادی از سرقت و دستبرد و ورود بی اجازه به ساختمانی که دارای درب معمولیست وجود دارد.

تفاوت در قفل

درب معمولی معمولا دارای قفل های بسیار ساده است که باز کردن و یاد گرفتن مکانیزم عمل کردن آن کار چندان مشکلی نیست. حتی بعضا دیده شده که سارقین با ابزاری مانند شاه کلید یا یک سوزن و سنجاق قادر به باز کردن قفل معمولی و ورود به ساختمان شده اند.

اما درب ضد سرقت دارای قفل های بسیار پیشرفته و ایمنی است که به راحتی نمی توان از سد آن عبور کرد. سیستم قفل درب ضد سرقت برگرفته از قفل گاوصندوق است که با نقاط مختلف به بدنه اتصال یافته اند. همچنین قفل درب ضد سرقت عموما چند زبانه می باشد و در جهت های بسیار می چرخد.

درب ضد سرقت چینی دارای قفل چهار زبانه و درب ضد سرقت ترک از نوع هفت تا یازده زبانه بهره می برد. واضح است که افزایش تعداد زبانه ها افزایش ضریب امنیت را به همراه دارد. ابعاد درب ضد سرقت نیز با توجه به کشور سازنده، متفاوت است.

این نکته هم قابل ذکر است که روی درب ضد سرقت می توان قفل دیجیتال یا قفل کارتی هم نصب نمود که از تکنولوژی شناسایی اثر انگشت استفاده می کند اما در غالب موارد یک درب معمولی فاقد چنین ویژگی هایی است.

تفاوت در لولا

در درب ضد سرقت از لولای پنهان استفاده شده است به طوری که فرد سارق از بیرون هیچ گونه دسترسی به لولای درب ضد سرقت، هنگامی که درب بسته است ندارد. همین امر موجب می شود که امکان دستکاری و تخریب لولا و در آوردن لنگه های درب به صفر برسد. اما لولای درب های معمولی از بیرون مشخص است و می توان آن را دستکاری کرد و از جا در آورد.

درب ضد سرقت چینی هم از درون و هم از بیرون لولای مخفی دارد اما لولای درب ضد سرقت ترک از بیرون مخفی است و از درون قابل دیدن است.

متریال استفاده شده در لولای درب ضد سرقت از مرغوب ترین متریال بوده و توان نگهداری لنگه های سنگین درب را به صورت تراز داراست. اما در درب های معمولی بعد از مدتی کیفیت لولا افت کرده و باز و بسته شدن درب و روانی حرکت درب با مشکل مواجه می شود.

تفاوت در عایق

تفاوت در عایق درب ضد سرقت و درب معمولی بسیار برجسته است. درب معمولی اغلب در برابر چیزی عایق نیست و گرما و سرما و صدا براحتی از آن عبور می کند و همچنین قابل اشتعال است. اما درب ضد سرقت با عایقی از جنس پشم سنگ یا پشم شیشه ساخته می شود که درب را نسبت به عبور صدا و دما مقاوم می سازد و قابلیت آتش گرفتن پایینی دارد و ضد حریق است.

همچنین دور تا دور درب ضد سرقت با یک زه لاستیکی پوشیده شده تا گرد و غبار هم به داخل راه نیابد اما در درب معمولی این مکانیسم های عایق سازی درب وجود ندارد.

تفاوت در قابلیت های الکترونیکی

درب ضد سرقت قابلیت نصب سیستم هوشمند ضد سرقت را داراست. به این صورت که در این درب پنلی هوشمند تعبیه می شود که قفل آن دارای سنسور اثر انگشت است و تنها با شناسایی صاحب اصلی باز می شود.

درب ضد سرقت دارای امکاناتی نظیر آلارم باز بودن درب، هشدار در صورت تلاش افراد متفرقه برای ورود، سیستم خودکار بسته شدن درب، هشدار باز بودن درب و داشتن ریموت کنترل برای باز و بسته کردن درب هم می باشد. مشخص است که درب های معمولی از چنین تکنولوژی برخوردار نیستند.

نتیجه گیری

علاوه بر تفاوت ها و مزایایی که در مقایسه درب ضد سرقت و درب معمولی گفته شد، درب ضد سرقت به دلیل اینکه از متریال بسیار مرغوبی ساخته شده است در مقابل تغییرات جوی و آفتاب و گذر زمان مقاومت و ماندگاری بسیار بیشتری دارد و به سادگی دچار خرابی و افت کارایی نمی شود. اما درب معمولی عموما بعد از گذشت مدتی دچار تخریب بدنه و زدگی و خوردگی می شود و رنگ و جلوه آن هم از بین می رود.

 درب ضد سرقت در طرح ها و جنس های متنوع لوکس و برجسته یا دارای شیار ظریف با انواع روکش های چوبی با کیفیت ساخته می شود که پاسخگوی نیاز خریدار در هر مکان و دکوراسیونی می باشد و می توان علاوه بر حفظ امنیت از زیبایی بی نظیر آن ها هم استفاده کرد.

همچنین تکنولوژی رنگ کوره ای درب ضد سرقت، کالایی را به شما ارائه می دهد که برعکس درب معمولی تا سال ها کیفیت و زیبایی رنگ آمیزی خود را حفظ کرده و به سادگی قابل شستشو می باشد و بدون کاهش کیفیت رنگ مانند روز اولش می‌شود، این هم یک ویژگی و مزیت فوق العاده دیگر درب ضد سرقت نسبت به درب معمولی است.

سوالات متداول

  1. چرا قیمت درب ضد سرقت و درب معمولی تفاوت دارند؟

    به این دلیل که متریال سازنده درب ضد سرقت با درب معمولی تفاوت دارد و مرغوب تر است همچنین یراق آلات و تجهیزات با کیفیت بیشتری نسبت به درب معمولی دارد.

  2. آیا تعویض درب ضد سرقت تخریب کمتری از تعویض درب معمولی دارد؟

    بله، در صورت نامیزان بودن چارچوب با تعویض کامل چارچوب می توان یک نصب بی تخریب داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *