بلاگ
نصب درب ضد سرقت

نصب درب ضد سرقت تخصص ویژه ی خود را می طلبد و باید به صورت کاملا حرفه ای و اصولی صورت پذیرد. همانطور که می‌دانید درب ضد سرقت در برابر اهرم نمودن و هرگونه فشار و تخریب مقاوم می باشد، در نتیجه دانشی فنی می طلبد تا درب به صورت کاملا تراز و رگلاژ شده نصب گردد.

درب هایی که از ژیوا درب تهیه می‌کنید، توسط افراد حرفه ای و با تجربه نصب می شوند. شما می توانید خرید درب ضد سرقت مورد علاقه تان را با طرح و قطعات سفارشی انجام دهید.

روش های نصب درب ضد سرقت

به طور کلی نصب درب ضد سرقت دو روش دارد: نصب به روش جوش دادن و نصب به روش رول بولت

روش جوش دادن

  • برای نصب به روش جوش دادن، در ابتدای امر باید درب قبلی از جا درآورده شود و چارچوب برای نصب درب ضد سرقت جدید آماده شود.
  • اگر نیاز به نصب چارچوب جدید است در مرحله دوم باید چارچوب نصب گردد.
  • درب ضد سرقت را از آن جهت که دارای باله نیست در چارچوب جای بدهید.
  • تراز بودن درب را تست کنید درب باید به خوبی در چارچوب جای بگیرد. با بازو بسته کردن درب از این نکته اطمینان حاصل کنید و این عمل را چندین بار انجام دهید تا بدانید که درب به راحتی در جای ود حرکت می کند.
  • سوراخ های معینی در داخل چارچوب تعبیه شده آن ها را بیابید و با چند خال جوش درب را به شکل موقت به چارچوب متصل کنید.
  • سپس دوباره درب ضد سرقت را آزمایش کنید و نحوه حرکت و میزان تراز بودن را چک کنید.
  • وقتی کاملا از اینکه درب در بهترین حالت خودش اتصال پیدا کرده است، مطمئن شدید، جوش کاری اصلی را انجام دهید و درب را به طور کامل نصب کنید.

روش رول بولت

برای نصب به روش رول بولت ابتدا باید بدانیم که رول بولت در واقع یک نوع رول پلاک فلزی است که برای اتصال چیزهای دیگر در بتن کاربرد دارد. پس برای استفاده از شیوه نصب با رول بولت ساختمان حتما باید دارای دیواری مستحکم باشد و به عبارتی بهتر است دیوارهای ساختمان بتنی باشد.

  • مانند روش جوش دادن، ابتدای کار باید درب ضد سرقت را روی چارچوبش نصب کنید. آن را به دقت باز و بسته کنید، روان بودن حرکت و تراز بودن درب را ارزیابی کنید.
  • لولاهای درب را به خوبی کار بگذارید و اتصال درب به چارچوب را چک کنید.
  • بعد از اینکه از سوار شدن درب ضد سرقت روی چارچوب به درستی اطمینان پیدا کردید، سوراخ های چارچوب را پیدا کنید و در نهایت دقت و احتیاط اقدام به سوراخ نمودن دیوار در مسیر سوراخ چارچوب نمایید.
  • تراز بودن تمام اجزای درب را دوباره بررسی کنید و بعد ازینکه مطمئن شدید همه چیز درست است رولت بولت ها در سوراخ های دیوار جای گذاری کنید و درب را نصب کنید.

مراحل نصب درب ضد سرقت

بعد از اینکه تعیین کردید چه مدل درب ضد سرقتی میخواهید و در ابعاد درب ضد سرقت موردنظرتان را تهیه نمودید، نوبت به مراحل نصب درب ضد سرقت می رسد. نصب درست و حرفه ای درب ضد سرقت یک کار فنی و تخصصی است که مراحل زیر را شامل می شود.

نصب کردن چهارچوب درب ضد سرقت

اغلب لازم است که در ابتدا نصب کردن چارچوب درب ضد سرقت به درستی انجام پذیرد زیرا بیشتر ساختمان ها به چارچوب جدید نیازمند هستند. جنس چارچوب از پروفیل آهنی ۴ در ۸ یا ۴ در ۱۰ است.

در ساختمان های نوساز نصب چارچوب درب ضد سرقت باید قبل از انجام سفید کاری نهایی ساختمان به انجام برسد و سپس ازعایقی ضد زنگ بر روی چارچوب استفاده شود.

نصب کردن دستگیره و قفل درب ضد سرقت

اساسا اجزای درب ضد سرقت و یراق آلاتی چون دستگیره و قفل درب ضد سرقت را باید پس از خرید درب و جداگانه نصب نمود. کارشناسان نصب درب معمولا اینکار را به سادگی انجام می دهند، چون دفترچه راهنمای درب نشان می دهد که قفل و دستگیره به چه روشی باید نصب گردد.

نصب این یراق آلات با اتصال پیچ های مناسب صورت می گیرد. می توانید با کمک گرفتن از یک دوک نخ ریسی به جای دستگیره هر دو قفل داخلی و خارجی را جایگذاری کنید.

تعیین محل لولا

در این مرحله معمولا با کمک دو یا چند نفر درب به طور ثابت در چارچوب قرار می گیرد و نقاط محل لولا تعیین گشته و علامت گذاشته می شود.

نصب کردن لولا

پس از تعیین درست محل لولاها، نیاز به یک مته دو میلی متری است تا با استفاده از آن لولاها نصب گردند.

نصب کامل درب ضد سرقت

پس از انجام مراحل مراحل بالا درب آماده ی نصب نهایی می شود که با استفاده از روش های معینی انجام می پذیرد.

مراحل نصب درب ضد سرقت

تعویض یا نصب درب ضد سرقت بدون تخریب

اگر قصد تعویض درب خود را با یک درب ضد سرقت داشته باشید شاید این سوال برای تان بوجود بیاید که آیا امکان تعویض یا نصب درب ضد سرقت بدون تخریب وجود دارد؟ پاسخ به سوال تان مثبت است.

برای انجام این کار نیاز است تا نصاب به محل فرستاده شود و با دقت بسیار زیادی تمام ابعاد چارچوب و سایز درب را اندازه گیری کند، حتی باید تمام فرورفتگی ها و برآمدگی ها هم تعیین شود. اندازه ها به کارخانه منتقل شده و یک الگو طراحی می شود که دقیقا منطبق با فضای شما باشد.

در این مرحله کارخانه متناسب با ابعاد مورد نظر چارچوب را با استفاده از ورق آهن دو میلی متری می سازد و به محل ارسال کرده تا توسط نصاب رو چارچوب قبلی نصب شود.

حالا بدون ذره ای تخریب، همه چیز آماده است تا درب شما نصب گردد.

برای نصب درب ضد سرقت بدون تخریب هم همین روال انجام می پذیرد، فقط با این تفاوت که نصب پروسه ی آسان تری دارد و در همان اندازه گیری اولیه ابعاد چارچوب و درب تعیین گشته و درب مناسب انتخاب یا ساخته شده و با نصاب ارسال می گردد.

نکات نصب درب ضد سرقت چینی

برای نصب درب ضد سرقت چینی نیاز به نصب فریم انتظار می باشد. فریم انتظار از پروفیلی آهنی با ابعاد ۴۰ میلی متر در ۱۰۰ میلی متر است که به آهنگری سفارش داده می شود. فریم انتظار باید یک سانتی متر بیشتر از طول و عرض درب ضد سرقت چینی باشد تا درب درون آن جای گرفته و‌نصب شود.

پیشنهاد می شود که درب با پیچ و رول بولت به فریم انتظار متصل گردد و از جوش کاری اجتناب شود تا امکان تعویض درب از بین نرود.

در نصب درب ضد سرقت چینی به دو نکته باید توجه نمود:

  • تراز نصب شدن درب ضد سرقت: درب ضد سرقت چینی دارای قفل هایی هست که به اصطلاح چند زبانه هستند و در جهات متفاوت متصل می شوند و چند جهته می باشند به همین دلیل برای اینکه درب به راحتی قفل شود باید در نهایت تراز بودن نصب گردد. دربی که تراز باشد با کمترین فشار باز و بسته می شود.
  • رگلاژ کردن درب ضد سرقت: همانطور که می‌دانید، درب ضد سرقت وزن زیادی دارد و احتمال این می رود که لنگه های درب تمایل به افتادگی به سمت پایین داشته باشند. این یک مشکل شایع است که نصاب با رگلاژ کردن درب آن را حل می کند.

علاوه بر درب ضد سرقت چینی، انواع مختلف درب ضد سرقت وجود دارند که توسط کشورهای مختلف ساخته می شوند. در صورتی که نیاز به راهنمایی دارید، می توانید مقاله “بهترین درب ضد سرقت” را مطالعه کنید تا بتوانید بهتر انتخاب کنید.

سوالات متداول

  1. هزینه نصب درب ضد سرقت چقدر است؟

    هزینه نصب درب ضد سرقت چیزی حدود ۹ تا ۱۵ درصد قیمت درب ضد سرقت می باشد.

  2. نصب درب ضد سرقت چقدر زمان می برد؟

    نصب درب ضد سرقت بین دو تا سه ساعت زمان نیاز دارد.

  3. آیا نصب درب ضد سرقت در دیوارهای پارتیشنی ممکن است؟

    بله با اندازه گیری دقیق چارچوب و‌ تراز کردن آن می توان درب ضد سرقت را در دیوارهای پارتیشنی نصب کرد.

  4. ریگلاژ درب ضد سرقت چیست؟

    وقتی درب به دلیل سنگینی به سمت پایین بیفتد نصاب با ریگلاژ کردن، درب ضد سرقت آن را اصلاح می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *