بلاگ
مزایا و معایب درب ضد سرقت

مزایای درب ضد سرقتمعایب درب ضد سرقت
داشتن بدنه مستحکم گران تر بودن
داشتن لولای مخفیچالش بسته ماندن درب هنگام بحران هایی مثل زلزله و آتش سوزی
داشتن قفل هوشمنددشوار بودن تشخیص اصل از تقلبی
عایق دما و صدا بودننیاز به نصب دقیق و ماهرانه
ضد حریق بودن 
داشتن یراق آلات مرغوب 
با دوام بودن 

ضرورت استفاده از درب ضد سرقت در دنیای امروز شاید این سوال مهم را برای کسانی که قصد خرید و نصب درب ضد سرقت را دارند به وجود بیاورد که مزایا و معایب درب ضد سرقت چیست.

درب ضد سرقت همان طور که از اسمش بر می‌ آید، مهم ترین کاربردش محافظت از ساختمان یا مکان موردنظر و حفظ امنیت و تامین آسایش است. اما این تنها کاربرد درب سرقت نیست در ادامه علاوه بر این موارد، دیگر مزایا و معایب درب ضد سرقت را ذکر خواهیم کرد.

مزایای درب ضد سرقت

مزایای درب ضد سرقت موارد متعددی را شامل می شود که آن را از دیگر درب های معمولی متمایز می سازد و ارزش خرید آن را افزایش می دهد.

در بررسی کلی مزایای درب ضد سرقت باید به توصیف ویژگی های منحصر به فرد و امنیتی آن بپردازیم که مزایای این درب را شکل می دهد. وقتی به سراغ انتخاب بهترین درب ضد سرقت می روید، انتظار دارید از ویژگی های بخصوصی بهره مند شوید.

در ادامه با مهم ترین مزایای درب ضد سرقت آشنا خواهیم شد.

·         بدنه فلزی مستحکم و قدرتمند

بدنه درب ضد سرقت متشکل از فلزی بسیار مستحکم می باشد که در برابر هرگونه فشار وارد کردن و تلاش برای ورود مقاوم می باشد. لایه ی فلزی به کار رفته در درب ضد سرقت یکی از مهم ترین ویژگی های امنیتی این درب است.

این بدنه محکم حداکثر امنیت را برای ساختمان یا مکان تعیین شده فراهم نموده و به سادگی نمی توان أن را مخدوش کرده و از آن عبور کرد. درب های ضد سرقت چوبی نیز از اسکلت فولادی تشکیل شده اند که با روکش چوبی، ظاهری زیبا پیدا می کنند.

·         لولاهای پنهان

لولای درب ضد سرقت طوری ساخته شده که از بیرون قابل دسترسی نیست و به عبارتی پنهان است. این ویژگی امنیتی امکان اینکه با دستکاری و جابجا کردن لولا درب را باز کنند، از سارقین می گیرد. لولاهای درب ضد سرقت ایرانی نیز از متریال با کیفیت و محکمی تهیه شده اند.

·         سیستم بسته شدن خودکار

یک ویژگی امنیتی دیگر درب ضد سرقت، بسته شدن خودکار آن است. درب ضد سرقت به گونه ای طراحی شده است که اگر برای مدت زمان مشخصی باز بماند، خودش به طور اتوماتیک بسته می شود. در صورت بروز اشتباه یا سهل انگاری و حواس پرتی بخصوص توسط کودکان، این ویژگی درب ضد سرقت از ساختمان یا خانه تان حفاظت خواهد کرد.

·         داشتن قفل هوشمند

بر روی درب ضد سرقت قفل های چند زبانه ای نصب شده که در جهات مختلف می چرخند و پس از قفل شدن، تنها با استفاده از کلید می توان آن را باز نمود.

ساختار قفل درب ضد سرقت مشابه قفل گاوصندوقی می باشد که باز کردن آن برای سارقین کار بسیار مشکلی است. همچنین می توان از انواع قفل های دیجیتال و هوشمند که دارای پسورد هستند سفارش داد و بر روی درب نصب کرد.

·         عایق دما و صدا

با نصب درب ضد سرقت می توانید از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنید زیرا درب ضد سرقت عایق دما می باشد.

همچنین قابلیت عایق صدا بودن این درب می تواند شما را از شر سر و صدا های مزاحم راحت کند و محیط آرام تری برایتان فراهم نماید.

تقریبا همه انواع رایج درب ضد سرقت، چنین قابلیت هایی را دارا هستند. حفظ سرمای کولر در تابستان و حفظ گرمای خانه در زمستان، صرفه جویی در هزینه ها را به ارمغان می آورد.

·         ضد حریق بودن

درب ضد سرقت به میزان زیادی در مقابل آتش گرفتن مقاوم است و این مزیت در زمان آتش سوزی کارایی دارد و می‌ تواند راه ورود مناسبی برای آتش نشان ها فراهم کند و امداد رسانی را تسهیل کند.

·         مقاوم در برابر تخریب

درب ضد سرقت دارای چارچوبی از جنس فولاد است که با فاصله بسیار کمی از لنگه های درب اصلی تراز می شود. همین باعث می‌شود که سارقان نتوانند با اهرم کردن و اعمال فشار درب را از چارچوب جدا کنند. این ویژگی بر امنیت درب ضد سرقت صحه می گذارد. درب معمولی در مقایسه با درب ضد سرقت، بسیار آسان تر تخریب می شود و بدون زحمت زیادی باز می شود.

·         تنوع در طرح و رنگ و زیبایی

درب های ضد سرقت با رویه های گوناگون تولید گشته و از طرح های متنوعی بهره می گیرد به طوری که از درب ساده انبار و کارخانه تا درب لوکس با برجسته کاری چوبی برای هال و پذیرایی را شامل می شود و سلیقه اغلب متقاضیان را پوشش می دهد. درب های ضد سرقت فلزی ترکیب شده با نمای بتنی یا شیشه ای از درب های محبوب حال حاضر هستند.

·         استفاده از یراق آلات مرغوب

درب ضد سرقت دارای چشمی با لنز گسترده و میدان دید بالا و همچنین زنجیر می باشد که در تامین نیازهای امنیتی کارایی مناسبی دارند.

علاوه بر قطعات پایه هر درب، آلارم هم از دیگر اجزای درب ضد سرقت است که می تواند نقش دزدگیر را ایفا کند.

·         ماندگاری زیاد و عمر طولانی

اگر از درب ضد سرقتی ساخته شده با متریال با کیفیت و مرغوب استفاده می کنید و از آن مراقبت کافی را به عمل می آورید، درب ضد سرقت شما می تواند سال ها سالم و قابل استفاده بماند و شما را از هزینه های چند باره خرید درب در زمانی کوتاه، نجات دهد.

مزایای درب ضد سرقت نسبت به درب معمولی

  • درب ضد سرقت در مقایسه با یک درب معمولی دوام و ماندگاری  بالاتری دارد.
  • متریال ساخت بدنه درب ضد سرقت بسیار با کیفیت تر از درب های معمولیست.
  • قفل درب ضد سرقت بدون داشتن کلید خودش باز نمی شود اما قفل یک درب معمولی را می توان با روش هایی حتی بدون داشتن کلید هم باز کرد.
  • درب ضد سرقت یک نوار درزگیر سرتاسری دارد که مانع ورود گرد وغبار است اما درب معمولی فاقد این ویژگی است.
  • لولاهای درب ضد سرقت پنهان است و این ویژگی مانع دستکاری درب می گردد اما در درب معمولی می توان لولاها را تخریب کرد.
  • درب ضد سرقت قفل گاوصندوقی دارد درب معمولی قفلی معمولی دارد که با ابزار دیگر غیر از کلید هم باز می شود.
  • بدنه درب ضد سرقت چند لایه و دارای لایه فلزی است اما درب معمولی بدنه ای قابل شکستن دارد.
  • درب ضد سرقت ضد حریق است اما درب معمولی قابل اشتعال است.
  • درب ضد سرقت دارای طرح و رنگ های متنوع لوکس و زیبایی ست که در کیفیت متریال به کار رفته بر درب های معمولی برتری دارد.

برای آشنایی بیشتر با دیگر تفاوت ها، می توانید مقاله “مقایسه درب معمولی با درب ضد سرقت” را مطالعه فرمایید.

مزایای درب ضد سرقت نسبت به درب آکاردئونی

  • درب آکاردئونی از مفصل های فولادی تشکیل شده که با لولا هایی به هم اتصال پیدا می کنند و ظاهری شبیه به آکاردئون موقع باز و‌ بسته شدن به خود می گیرند. این لولاها کاملا بیرونی بوده و سارقین ماهر با اهرم سازی و ایجاد فشار بیرونی قادر خواهند بود درب آکاردئونی را دستکاری کنند و وارد ساختمان شوند اما همان‌ طور که گفته شد درب ضد سرقت با لولاهای متفاوتش این مزیت را دارد که قابل اهرم کردن نیست.
  • مزیت دیگر درب ضد سرقت، قفل پیشرفته و هوشمند آن است که نسبت به قفل معمولی درب آکاردئونی از امنیت بیشتری برخوردار است.
  • مزیت مهم دیگر درب ضد سرقت سهولت استفاده از آن نسبت به درب آکاردئونی است. درب ضد سرقت مانند یک درب معمولی به سادگی باز و بسته و قفل می شود در عین اینکه امنیت بالایی دارد، اما استفاده از درب آکاردئونی سخت تر می باشد.
  • درب ضد سرقت دارای طرح و جنس های بسیار متنوع و زیبایی است که آن را نسبت به ظاهر معمولی درب آکاردئونی انتخاب بهتری می سازد.

معایب درب ضد سرقت

یکی از معایب درب ضد سرقت شاید دشوار بودن تشخیص درب اصل از درب تقلبی است. به دلیل ساختار پیچیده درب ضد سرقت به راحتی نمی توان فهمید که دربی که با نام درب ضد سرقت به فروش می رسد آیا از نوع واقعی و اصل آن است یا یک جنس تقلبی است.

بهتر برای جلوگیری از این اتفاق از مراکز معتبر درب ضد سرقت تهیه نمایید و اگر نمی خواهید هزینه درب ضد سرقت ترک را متقبل شوید، نمونه های با کیفیت ایرانی درب ضد سرقت را مد نظر داشته باشید.

از دیگر معایب درب ضد سرقت سیستم قفل شدن آن در زمان های بحران های طبیعی مانند زلزله و آتش سوزی است. در این مواقع درب قفل خواهد شد و تنها با کلید خودش قابلیت باز شدن را داراست.

اگر اعضای خانه زخمی و بیهوش باشند یا کلید در دسترس نباشد، عملیات نجات و امداد با اختلال رو به رو می شود و جان ساکنین در خطر خواهد بود. پیشنهاد می شود همیشه کلید در دسترس باشد و یک کلید یدک در جایی از خانه برای مواقع اضطراری داشته باشید.

عیب دیگر درب ضد سرقت قیمت گران آن است که با توجه به تامین امنیت حداکثری و عمر طولانی آن ارزش خرید دارد و هزینه کردن برای آن کاملا منطقی و توجیه پذیر است.

سوالات متداول

  1. آیا درب های ضد سرقت شیشه‌ ای امنیت کمتری دارند؟

    خیر، لایه میانی درب ضد سرقت فلزی است و اگر سارقین آینه یا شیشه رویی را بشکنند با فلزی مستحکم رو به رو خواهند شد همچنین در درب های شیشه ای در قسمت های شیشه از فرفوژه هم استفاده شده است.

  2. درب ضد سرقت PVC بهتر است یا درب ضد سرقت شیشه ای؟

    هر دو محصول کارایی ویژه خود را دارند. درب ضد سرقت PVC بیشتر برای مناطق مرطوب و فضاهای داخلی مناسب است و درب ضد سرقت شیشه ای برای فضاهای عمومی تر مانند لابی ها کارایی بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *