بلاگ
انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت یا درب امنیتی امروزه از امکانات ویژه و مطلوب یک ساختمان به شمار می آید زیرا همانطور که از نامش پیداست، درب ضد سرقت در مقایسه با یک درب معمولی امنیت بیشتری را مهیا نموده و مکان موردنظر را نسبت به دستبرد و ورود بی اجازه ایمن می سازد. همچنین انواع درب های ضد سرقت مناسب قابل تخریب و دستکاری شدن نیستند و در مقابل فشار و اهرم نمودن و استفاده از نیروی بیرونی برای ورود مقاوم هستند. بنابراین اگر به دنبال تامین امنیت ساختمان یا مکان موردنظرتان هستید نصب یکی از انواع درب ضد امنیتی می تواند کمک شایانی به شما بکند.

با توجه به سبک زندگی انسان امروز و حجم زیاد اتفاقات غیرقابل پیش بینی ناشی از ناامنی ساختمان ها و مکان های مختلف، استفاده از مزایای انواع درب ضد سرقت، کاری عقلانی و گاها ضروری به نظر می رسد، پس بیایید باهم انواع مختلف درب ضد سرقت را از ابعاد مختلف بررسی کنیم و با آن بیشتر آشنا شویم.

انواع درب ضد سرقت از نظر جنس

درب ضد سرقت از نظر جنس، با توجه به متریال اصلی سازنده آن به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  • درب ضد سرقت فلزی
  • درب ضد سرقت استیل
  • درب ضد سرقت چوبی

درب ضد سرقت فلزی

درب ضد سرقت فلزی

مواد اصلی سازنده درب ضد سرقت فلزی آهن نرم یا فولاد است و در پنل پشتی درب قطعه ای شیشه آب دیده کار گذاشته شده است. این نوع از درب ها دارای استحکام زیاد و ایمنی خوبی هستند و از نظر شکل ظاهری و استفاده از یراق های متفاوت و روکش های چوبی مختلف، مدل های گوناگونی را شامل می شوند اما در کل جنس داخلی فلزشان یکسان بوده و شاسی کشی فلزی شان یک جور است. هنگام انتخاب درب ضد سرقت فلزی باید به ظاهر درب، کاربرد آن، هوازدگی فلز، رنگ فلز به کار رفته و چارچوب آن دقت نمود.

ویژگی های درب ضد سرقت فلزی

  • درب ضد سرقت فلزی در برابر سرما و گرما و صدا عایق می باشد.
  • این درب ها هنگام آتش سوزی مقاومت بالایی دارند.
  • دارای درزگیری از جنس پلیمر هستند که مانع ورود گرد و غبار می شود.
  • دارای قفل گاوصندوقی هستند که مابین یازده تا پانزده اتصال با چارچوب در دارد.
  • درب ضد سرقت فلزی آستانه ای با جنس استیل ضدزنگ دارد.

درب ضد سرقت استیل

درب ضد سرقت استیل از نظر ظاهری بسیار شبیه سایر انواع درب های استیل است اما از لحاظ ایمنی از انواع درب های بسیار ایمن محسوب می شود. این درب ها بسیار مستحکم و مقاوم بوده به طوری که راه هرگونه نفوذ را می بندد. در شاسی کشی فلزی درب ضد سرقت استیل آهن به کار برده می شود و قفل های بسیار محکمی بر روی آن تعبیه شده است. این نکته را باید مد نظر قرار داد که درب ضد سرقت استیل از لحاظ زیبایی نمره خوبی می گیرد و مناسب سلیقه آن دسته از افراد است که زیبایی و استحکام و امنیت بالا را توام می خواهند.

ویژگی های درب ضد سرقت استیل

  • درب ضد سرقت استیل دارای تنوع طرح و رنگ خوبی می باشد.
  • این درب ها دارای قابلیت نصب انواع شیشه هستند.
  • درب های استیل مقاوم به رطوبت زیاد هستند و دچار خوردگی نمی شوند.
  • می شود روی این درب ها انواع مختلفی از قفل های رمزدار، برقی یا معمولی را کار گذاشت.
  • درب ضد سرقت استیل معمولا جزء دسته درب های گران می باشد.

درب ضد سرقت چوبی

درب ضد سرقت چوبی

از انواع درب ضد سرقت، درب ضد سرقت چوبی است که بسیار هم متداول می باشد. همان طور از اسمش پیداست متریال اصلی سازنده این درب امنیتی چوب است و به دلیل تنوع و زیبایی و همه پسند بودن این متریال انواع مختلف و زیبایی از این درب در بازار موجود است. طبیعتا از چوب نمی توان انتظار داشت ضد رطوبت یا آتش سوزی باشد به همین دلیل حتی با کیفیت ترین درب های ضد سرقت چوبی هم تا حدی نسبت به آتش سوزی و رطوبت زیاد آسیب پذیر هستند. این مدل درب هم مانند درب های ضد سرقت فلزی و استیل دارای شاسی کشی فلزی هستند و از لحاظ استحکام و امنیت کاملا ایمن می باشند اما در جهت دادن زیبایی به این سازه، در ساخت آن از روکش های چوبی استفاده می شود. روکش درب ضد سرقت چوبی معمولا از درختان توسکا، افرا، ملج، توت، چنار و چوب روسی تامین می شود و گاها به شکل HDF یا MDF و PVC یافت می شوند.

ویژگی های درب ضد سرقت چوبی

  • درب ضد سرقت چوبی در برابر گرما و سرما و رطوبت و آتش عایق صد در صد نیست.
  • هر چه چوب درب امنیتی رنگ تیره تری داشته باشد میزان عایق بودن آن نسبت به صدا و حرارت و آتش بیشتر است. زیرا چوب های تیره تراکم بالاتری دارند و سخت تر هستند.
  • این درب ها تنوع طرح و رنگ و زیبایی خاصی دارند و برای دکوراسیون داخلی مناسب هستند.
  • این درب نیز قابلیت کارگذاری انواع مختلف قفل ها را داراست.
  • در ساختمان داخلی این درب ها از سازه های فلزی برای استحکام بیشتر و ایمنی استفاده شده است.

انواع درب ضد سرقت از نظر کشور تولید کننده

انواع درب ضد سرقت از کشورهای متفاوتی به ایران وارد می شود که بر اساس کشور سازنده می توان آن ها را دسته بندی کرد زیرا از این حیث دارای ویژگی ها و کیفیت های مختلفی هستند. در بازار ایران بیشتر سه نوع درب ضد سرقت ترک، چینی و ایرانی موجود است که هر کدام از آن ها شکل ظاهری و مشخصات فنی و کاربری و قیمت مخصوص به خود را دارند. از این رو شناخت انواع درب امنیتی در انتخاب بهتر، کمک بزرگی می کند.

درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک از بهترین و با کیفیت ترین درب های امنیتی موجود در بازار ایران است. این درب همچنین از لحاظ قیمتی گران ترین درب ضد سرقت هم به شمار می آید. اغلب درب های ضد سرقت ترک در مقابل صدا و حرارت و رطوبت عایق هستند و همچنین طراحی زیبا و باب طبعی دارند، به همین دلیل مشتریان زیادی از لحاظ کیفی درب امنیتی ترک را می پسندند و به اصطلاح آن را لوکس می دانند.

درب های ضد سرقت ترک بسیار مستحکم بوده و با فشار و ضربه و حتی آتش سوزی هم به سادگی نابود نمی شوند و ضریب امنیتی خوبی دارند.

ویژگی های درب ضد سرقت ترک

  • جنس غالب درب های ترک چوبی بوده و یا ام دی اف هستند که روکش چوب دارند، گاها می توان به درب هایی با جنس پی وی سی و کامپوزیت هم برخورد.
  • درب های ترک به شکل دو لنگه با ابعاد صد و هشتاد سانتی متر عرض در دویست و هفده سانتی متر طول و یک لنگه با ابعاد صد و ده سانتی متر عرض در دویست و ده سانتی متر طول یافت می شوند.
  • این درب ها برای اینکه عایق کارآمدی در برابر صدا و گرد و غبار و خاک داشته باشند یک نوار درزگیر سراسر چارچوب آن را پوشانده است.
  • طراحی و نوع سازه های به کار برده شده در درب ضد سرقت ترک آن را برای استفاده در هال و پذیرایی و یا درب ورودی دفتر کار و ساختمان مناسب می کند.
  • در بازار ایران گران ترین درب ضد سرقت، درب ضد سرقت ترک می باشد.

درب ضد سرقت چینی

درب ضد سرقت چینی از متنوع ترین درب های موجود در بازار ایران است که به نسبت قیمت مناسب تری هم دارد. درب امنیتی چینی عایق حرارت و صدا بوده و این از ویژگی های مطلوب این درب هاست. این کالا در طرح و رنگ ها و کیفیت های متفاوتی از کیفیت بالا گرفته تا کیفیت های پایین، یافت می شود و گستره ی متنوعی از انتخاب را به خریداران خود ارائه می کند.

ویژگی های درب ضد سرقت چینی

  • جنس اغلب درب های امنیتی چینی از نوع فلزی بوده و گاهی می توان درب هایی با اسکلت استیل هم در میان شان دید.
  • درب ضد سرقت چینی نسبت به سایر رقبا وزن کمتری دارد و سبک تر است.
  • این درب ها طرح ها و کاربری های بسیار متنوعی دارند و اغلب درب های موجود در بازار را شامل می شوند.
  • درب های یک لنگه چینی دارای ابعادی با صد و پنج سانتی متر عرض در دویست و پنج سانتی متر طول و درب های دو لنگه چینی ابعادشان صد و بیست سانتی متر عرض در دویست و پنج سانتی متر طول است.
  • این درب ها اغلب قفل مناسب و محکمی دارند.
  • در متریال سازنده درب ضد سرقت چینی اغلب آهن وجود دارد و فولاد به کار برده نمی شود.
  • درب های چینی مقرون به صرفه هستند و بدون دلال و واسطه به بازار ایران می رسند.

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت ایرانی در میان انواع درب ضد سرقت، کیفیت قابل قبولی دارد و می توان آن را از درب های چینی با کیفیت تر دانست. درب امنیتی ایرانی با هدف استقلال در تولید کالاهایی که وارادتی هستند با الگو گرفتن از درب های خارجی وارد چرخه تولید شدند و به طور کامل در داخل کشور ساخته می شوند. این درب ها اغلب چوبی هستند و از استحکام نسبتا خوبی در مقابل فشار و تخریب و به دلیل داشتن قفل های آلمانی از امنیت بالایی هم برخوردارند.

ویژگی های درب ضد سرقت ایرانی

  • درب ضد سرقت ایرانی از زیبایی و طرح های متنوعی برخوردار است که از این باب آن را شبیه درب های ترک می توان دانست.
  • این درب ها قیمت مناسبی دارند و با توجه به کیفیت آن ارزش خرید خوبی دارند.
  • بعضی از مدل های درب ایرانی عایق حرارت و صدا و رطوبت هستند.
  • یراق آلات به کار رفته در درب های ایرانی معمولا وارداتی و ترک می باشند.
  • درب های امنیتی ایرانی دارای نوار درزگیر عایق کننده در برابر گرد و غبار هستند.
  • ابعاد درب ایرانی در حالت یک لنگه دارای صد و ده سانتی متر عرض در دویست و ده سانتی متر طول است و در حالت دو لنگه با ابعاد صد و هشتاد سانتی متر عرض در دویست و هفده سانتی متر بیشتر یافت می شود.

انواع درب ضد سرقت از نظر طرح

انواع درب ضد سرقت از نظر طرح دو دسته کلی را شامل می شود. اساسا نوع طرح به کار برده شده در درب ضد سرقت یک عامل مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت آن درب است. همچنین طرح هر درب را باید با توجه به کاربری آن و استفاده ای که دارد انتخاب نمود.

درب ضد سرقت از نظر طرح به دو گروه زیر تقسیم می شود:

  • CNC
  • درب ضد سرقت برجسته یا لوکس

درب ضد سرقت شیارخور یا CNC

به این دلیل به این نوع طرح درب ضد سرقت CNC یا شیارخور می گویند که توسط دستگاه CNC خطوط طرح مورد نظر بر روی درب امنیتی اجرا می شود. این درب در عین اینکه اقتصادی و مقرون به صرفه است سادگی و زیبایی خاص خود را دارد و طرح های ظریف و ریزی با آن اجرا می شود که موردپسند مشتریان است.

ساختار این طرح به گونه ای است که به سادگی قابل ترمیم و رنگ کردن است و به دلیل اینکه دستگاه کار را اجرا می کند اجرای طرح زمان کمتری را صرف می کند. در مجموع این دلایل از این طرح درب ضد سرقت ارزان تری ساخته که مناسب استفاده در ورودی های ساختمان اداری و مسکونی می باشد و دارای تنوع بسیار زیاد است. درب ضد سرقت شیارخور عمده محصولات موجود در بازار را تشکیل می دهد.

درب ضد سرقت برجسته یا لوکس

درب ضد سرقت لوکس دارای طراحی پیچیده و چندلایه است. این نوع درب امنیتی به دلیل اینکه طرح سراسر روی چوب به شکل نقش برجسته یا کنده کاری اجرا می شود دارای زیبایی منحصر به فردی است. طبیعتا به دلیل استفاده از چوب با ضخامت بیشتر و زمانبر بودن اجرای طرح بر روی درب ضد سرقت برجسته یا لوکس این محصول دارای قیمت بیشتری است. زیبایی خاص و کم تکرار بودن این طرح آن را مناسب استفاده در فضای داخلی می سازد.

راهنمای انتخاب نوع درب ضد سرقت

وقتی قصد تهیه و انتخاب درب ضد سرقت داشته باشید با دایره متنوعی از انواع درب ضد سرقت رو به رو می شوید که شاید انتخاب را برای شما سخت کند. اما توجه به دو نکته اساسی در انتخاب درب ضد سرقت مناسب می تواند از سردرگمی و انتخاب نامناسب نجات تان دهد. به طور کلی در انتخاب یک درب امنیتی مناسب باید به این موارد دقت کنید:

  • جنس درب ضد سرقت
  • ظاهر درب ضد سرقت

انتخاب جنس درب ضد سرقت

در انتخاب درب ضد سرقت دقت کنید که جنس انتخابی دارای کیفیت مناسب بوده و شما را از تعویض زودهنگام آن بی نیاز کند. همچنین از بین انواع چوبی و فلزی جنس موردنظر خود را بر اساس مکان انتخابی خریداری کنید. برای فضای بیرونی درب هایی انتخاب کنید که نسبت به رطوبت و تابش آفتاب مقاومت خوبی داشته باشند، مثلا درب های ضد سرقت فلزی و استیل برای این کار مناسب هستند و می توانید از آن ها برای ورودی ویلا یا ساختمان و محل کار از آن ها استفاده کنید.

اگر می خواهید دربی برای خروجی اضطراری ساختمان تعبیه کنید ترجیحا آن را از بین انواع ضد حریق انتخاب کنید تا در زمان آتش سوزی کارایی لازم را داشته باشد همچنین استفاده از درب ضد سرقت مقاوم در برابر آتش سوزی برای کارگاه ها و مجتمع های تجاری که امکان ایجاد این سانحه در آن ها وجود دارد مناسب است.

برای در ورودی هال و پذیرایی یا ورودی دفتر کار مید توانید از انواع درب امنیتی چوبی و یا استیل که دارای زیبایی و طرح های متنوع هستند انتخاب کنید.

ظاهر درب ضد سرقت

در انتخاب ظاهر درب ضد سرقت باید در درجه اول سلیقه خودتان و سپس دکوراسیون مکان موردنظر و محل نصب در را در نظر داشته باشید. اگر به طرح های کم نظیر و یونیک و منحصر به فرد علاقمند هستید از بین طراحی های برجسته روی چوب درب مناسب ورودی هال و پذیرایی را می توانید در گزینه های انتخاب تان قرار دهید. اگر دکوراسیون مکان موردنظرتان مدرن و ساده است می توانید از بین طرح های شیارخور انتخاب مناسبی داشته باشید. معمولا درب های ساده تر از نظر ظاهری برای ورودی اصلی و درب های پرکار برای ورودی داخلی در نظر گرفته می شوند. برای ورودی بیرونی ویلا می توان از درب های فلزی و استیل با ظاهر شیک و رنگ مناسب درب ضد سرقت خوبی پیدا کرد و از بین درب های ترک و ایرانی درب های امنیتی چوبی زیبایی برای ورودی داخل خانه یا محل کار انتخاب کرد. درب های فلزی خیلی ساده و با ظاهر یکدست هم مناسب مجتمع های تجاری هستند.

نتیجه گیری

امروزه استفاده از درب ضد سرقت به شکل نیاز و ضرورت محل مسکونی یا تجاری در آمده است. اغلب شما با خبرهای دستبرد و ورود بی اجازه و عواقب آسیب زای آن آشنا هستید پس بهتر برای پیشگیری اقدام کرده و با انتخاب یک درب ضد سرقت یا امنیتی مناسب و کارا آرامش خیال خود را بیشتر کنید. درب ضد سرقت چه از نظر جنس و چه از نظر طرح و رنگ و ابعاد تنوع بسیار زیادی دارد و می شود از بین اجناس باکیفیت و قیمت بالا تا اجناس مقرون به صرفه تر دست به شناخت و در نهایت انتخاب زد. این را فراموش نکنید که کارایی و کیفیت یک درب ضد سرقت اولین و مهم ترین فاکتور انتخاب است که سعی کردیم در مقاله بالا به آن بپردازیم تا با کمک آن از انواع درب ضد سرقت انتخاب خوب و مناسبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *