بلاگ
بهترین درب ضد سرقت

بهترین درب ضد سرقت را با توجه به ویژگی های مهم و کارآمدی که دارد می توان تشخیص داد. هر درب ضد سرقتی را می توان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و با توجه به ویژگی های ظاهری و آپشن ها و جنس و کارکرد آن ارزیابی کرد.

بهترین درب ضد سرقت باید دارای استانداردهایی باشد که اهداف اولیه تهیه و نصب آن مانند تامین امنیت و استحکام در برابر عوامل بیرونی را به نحو مطلوبی تامین کند.

در بازار ایران، انواع مختلفی از درب ضد سرقت موجود است که طرح و رنگ و جنس های متفاوتی را شامل می شوند. صرف اینکه یک درب از فلز یا فولاد ساخته شده باشد، آن را در زمره بهترین درب ضد سرقت قرار نمی دهد.

یک درب با کیفیت و درجه یک باید خصوصیاتی که از استانداردهای جهانی درب ضد سرقت تبعیت کند را دارا باشد، بنابر این شناخت آپشن ها و مشخصات یک درب ضد سرقت خوب در تهیه بهترین و استانداردترین نمونه موجود در بازار ایران کمک شایانی می کند.

ویژگی های درب ضد سرقت خوب

وقت آن رسیده با ویژگی های درب ضد سرقت خوب از منظرهای گوناگون آشنا شویم و مشخصاتی که بهترین درب ضد سرقت باید داشته باشد را بررسی کنیم. به طور کلی یک درب ضد سرقت خوب را از بررسی ویژگی های زیر می توان تشخیص داد:

  • جنس و ساختار درب ضد سرقت
  • یراق آلات استفاده شده در درب ضد سرقت
  • مشخصات فنی درب ضد سرقت
  • قیمت درب ضد سرقت

جنس و ساختار درب ضد سرقت

جنس و ساختار درب ضد سرقت به گونه ایست که امنیت بیشتری را نسبت به درب های معمولی فراهم می سازد. از بهترین جنس های درب ضد سرقت می توان به درب های ضد سرقت فلزی و فولادی اشاره کرد.

جنس درب ضد سرقت باید دارای استحکام بالا بوده و در برابر هرگونه تخریب و فشار مقاومت کند.

در یک درب ضد سرقت استاندارد حتما یک ورقه فولادی به کار رفته است وگرنه فرقی با یک درب معمولی نخواهد داشت.

اگر زیبایی درب را هم لحاظ کنیم درب های ضد سرقت چوبی، یعنی استراکچر فولادی با روکش چوب، از امن ترین و زیباترین انواع آن هستند.

یک درب ضد سرقت با کیفیت به میزان زیادی در برابر صدا و حرارت و گرد و غبار عایق است در بدنه درب لایه هایی تعبیه شده که این ویژگی ها را تامین می کند.

بهترین نوع درب ضد سرقت با یک فشار کوچک انگشت باید بسته شود و حرکت روانی داشته باشد که این به کیفیت لولاها و جنس خوب و رگلاژ استاندارد آن برمی گردد.

یراق آلات استفاده شده در درب ضد سرقت

همانقدر که در یک درب ضد سرقت خوب، جنس مستحکم مهم است، داشتن قفل و یراق با کیفیت هم اهمیت دارد؛ زیرا بدون این ویژگی ها امنیت درب دچار اخلال خواهد بود.

یک درب ضد سرقت استاندارد از قفلی هوشمند و امن و غیرقابل دستکاری بهره می برد و جنس لولاها و یراق آلات آن مانند دستگیره ها از بهترین انواع فلز بوده و رنگ آمیزی با کیفیتی دارد.

یک درب ضد سرقت با کیفیت دارای دوربین چشمی واید و با زاویه دید بالا و زنگ داخلی است و دستگیره های آلومینیوم با رنگ با کیفیت دارد. همچنین لولاهای درب باید قابل تنظیم بوده تا بهترین تراز را داشته باشد.

توجه داشته باشید که درب ضد سرقت تان می تواند مجهز به یک زنجیر محکم بوده و از ورود افراد به طور ناخواسته جلوگیری به عمل آورد.

دیگر اجزای درب ضد سرقت هم می توانند حائز اهمیت تلقی شوند. در ژیوا درب سفارشی سازی قطعات درب متناسب با نیاز شما امکان پذیر است.

مشخصات فنی درب ضد سرقت

یک درب ضد سرقت خوب مشخصات فنی استانداردی دارد که ذکر می کنیم:

  • در دو طرف درب ضد سرقت باید ورقه فولاد محکمی به کار رفته باشد.
  • جنس چارچوب درب باید از فولاد نرم باشد.
  • درب ضد سرقت یک درب سنگین می باشد. از آنجا که بر روی چارچوب سوار است، جنس چارچوب درب ضد سرقت بسیار مهم است. چارچوب درب ضد سرقت باید از جنسی محکم و عالی باشد تا کل مجموعه درب را حمایت کرده و امنیت آن را تضمین کند.
  • در ساخت درب ضد سرقت باید ورق و قوطی فلزی یک و نیم میلی متری به بالا به کار رفته باشد.
  • اصولا وزن درب ضد سرقت هرچه بیشتر باشد آن درب محکم تر است، وزن درب ضد سرقت باید به حدود صد و پنجاه کیلوگرم برسد.
  • یک درب ضد سرقت خوب باید از جاهای متفاوت و مختلف به چارچوب اتصال پیدا کرده باشد و الگوی قفل گاو صندوقی در آن رعایت شده که از نقاط مختلف به چارچوب وصل می شود.
  • درب ضد سرقت یک نوار لاستیکی درزگیر دورتادورش دارد که از ورود گردوغبار و سروصدا جلوگیری به عمل می آورد.
  • لولاهای درب ضد سرقت استاندارد از نوع قابل تنظیم می باشد تا به خوبی درب را روی چارچوب چفت کند و رگلاژ مناسبی داشته باشد. جنس و استحکام لولاها هم بسیار حائز اهمیت است تا در گذر زمان شکل خود را از دست ندهد و حرکت نرم و روان درب ضد سرقت را حفظ کند.
  • درب ضد سرقت می تواند پوشش چوبی داشته باشد اما باید حتما باید در آن ورق فولادی محکم به کار رفته باشد.
  • پوشش رنگ چارچوب و درب باید الکترواستاتیک یا پوست ماری و به صورت کاملا مکانیزه باشد همچنین رنگ باید پخت کوره ای در دمای 240 درجه سانتی گراد داشته باشد.
  • فاصله بین چارچوب و درب اصلی باید تا حد ممکن کم باشد تا قابلیت اهرم کردن توسط سارقین از آن گرفته شود.
  • جنس درب ضد سرقت باید به گونه ای باشد برای منطقه مورد استفاده کاملا مناسب باشد و مقاومت کافی در برابر رطوبت هوا و همچنین تغییرات جوی مثل تابش نور خورشید و گرما و سرمای هوا داشته باشد. در غیر این صورت فلز به کار رفته در ساختار درب سرقت دچار خوردگی و هوازدگی می شود و تراز درب به هم می ریزد و یا شکل و ظاهر درب پس از مدت کوتاهی دچار افت کیفی می شود.

قیمت درب ضد سرقت

واضح است که یک درب ضد سرقت خوب و باکیفیت قیمت بالایی دارد و اگر درب ضد سرقتی یافتید که ارزان قیمت بود باید به متریال ساخت آن شک کنید که ممکن است بی کیفیت باشد و کارایی ضد سرقت نداشته باشد.

قیمت درب ضد سرقت بر اساس جنس و طرح آن متفاوت است.

درب ضد سرقت ترک بیشترین قیمت را دارد و انواع درب چینی ارزان تر هم یافت می شود.

همچنین درب هایی با روکش چوبی نقش برجسته و ظریف و پرکار گران تر از درب های ساده هستند.

درب های ضد سرقت استیل به دلیل تامین امنیت و زیبایی توام هم قیمت بالاتری دارند. مدل های ساده آن از پنج تا شش میلیون تومان شروع شده و بنا به آپشن ها و جنس و طرح به بالا می رود.

در بین انواع درب ضد سرقت، مدل ایرانی با توجه به کیفیت ساخت قیمت مناسبی داشته و ارزش خرید خوبی دارند.

درب ضد سرقت ایرانی و خارجی

درب ضد سرقت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

یکی از چالش هایی که برای خریداران درب سرقت ممکن پیش بیاید این است که دچار این سردرگمی شوند که درب ضد سرقت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

در بازار ایران سه نوع درب ترک، چینی و ایرانی موجود است که درب ضد سرقت ترک گران ترین درب است، درب ضد سرقت چینی دارای کیفیت های مختلف می باشد که از درب های ارزان گرفته تا گران را دارد و درب ضد سرقت ایرانی دارای قیمت متوسط اما کیفیت بالایی است.

بهتر است این تصور غلط را که جنس خارجی حتما از نمونه داخلی آن بهتر است را کنار بگذاریم و ارزیابی منصفانه ای داشته باشیم.

در سال های اخیر تکنولوژی و دانش فنی ساخت درب ضد سرقت در ایران پیشرفت بسیار زیادی داشته به طوریکه محصولات ایرانی توانسته اند با حفظ کیفیت مناسب و تامین اهداف اولیه ساخت درب سرقت، درب هایی با قیمت مناسب تر تولید کنند. این درب ها، از نظر کیفی و کارایی با نمونه های خوب ترک برابری کرده و از نمونه های چینی برتر باشد.

همچنین این نکته را باید در نظر داشت که تولید کننده ایرانی با اشراف بر شرایط آب و هوایی و نیازهای اقلیمی خاک ایران می تواند درب هایی تولید کند که دوام و استحکام بیشتری داشته و به اصطلاح متناسب با شرایط داخلی طراحی شده اند.

همین عامل ارزش خرید درب با کیفیت ایرانی را دو چندان کرده و نسبت به نمونه خارجی آن را برای مصرف کننده به صرفه تر می سازد؛ زیرا یکی از مشخصات درب ضد سرقت خوب مقاومت آن در برابر آفتاب و گرما و سرمای هوا و رطوبت است تا خریدار را از تعویض پی در پی و خرید های چندباره بی نیاز کند.

پس پاسخ به این سوال این است که خرید درب ضد سرقت ایرانی از درب ضد سرقت خارجی بهتر است.

بهترین نوع درب ضد سرقت

در انتخاب بهترین نوع درب ضد سرقت باید همه فاکتورهای گفته شده در این مقاله را لحاظ کرد.

پس بهترین نوع درب ضد سرقت دربی است که دارای استانداردهای ساخت بالا، جنس مناسب و قیمت مناسب باشد.

درب ضد سرقت استیل ایرانی و همچنین درب ضد سرقت چوبی لوکس یا نقش برجسته ایرانی را می توان جزو بهترین درب ها دانست.

بهترین نوع درب ضد سرقت باید از لحاظ وزنی در محدوده 95 کیلوگرم تا 110 کیلوگرم باشد و ابعاد 110 در 210 سانتی متر را داشته باشد. درب های سبک را نباید جزو درب های ضد سرقت به شمار آورد.

همچنین، صرفا داشتن قیمت بسیار بالا و ظاهر زیبا نمی تواند یک درب ضد سرقت خوب را بسازد.

بهترین نوع درب ضد سرقت دارای ساختاری محکم است که در پروسه ساخت آن تمام نکات فنی و ساختاری و ظاهری رعایت شده است. ژیوا درب به عنوان تولید کننده بهترین نوع درب سرقت می تواند راهگشای خریداران و متقاضیان عزیز باشد.

بهترین برند درب ضد سرقت

ژیوا درب را می توان از جمله بهترین برند درب ضد سرقت ایرانی به شمار آورد.

ژیوا درب با تولیدات به روز و با کیفیت مطابق استانداردهای جهانی و شرایط اقلیمی در ایران، سعی رفع نیاز مصرف کننده ایرانی داشته و رقیب مناسبی برای درب ضد سرقت خارجی به حساب می آید.

سال ها تجربه در تولید درب ضد سرقت باعث شده تا استحکام و امنیت درب ها در حد بسیار بالایی تامین شود تا مصرف کننده بتواند با خیال راحت و آرامش خاطر از کالای خریداری شده استفاده کند.

تنوع طرح و رنگ و جنس درب ضد سرقت از نقاط قوت این برند است به طوریکه پاسخگوی همه نیازهای مشتریان است.

سازندگان ساختمان و معماران بسیاری، درب ضد سرقت را از ژیوا درب تهیه می کنند. چرا که با در نظر گرفتن ویژگی های بومی داخل کشور و سفارشی سازی محصولات برای خریداران گرامی بهترین محصولات را تولید و روانه بازار می کند.

سوالات متداول

  1. آیا ظاهر درب بر روی قیمت آن تاثیرگذار است؟

    بله، درب ضد سرقت می تواند ظاهر متنوعی داشته باشد که با توجه به نوع رویه درب و میزان پرکار بودن طرح به کار رفته قیمت های متفاوتی خواهند داشت.

  2. بهترین نوع رنگ درب ضد سرقت چیست؟

    رنگ الکترواستاتیک یا پوست ماری که به طور کامل مکانیزه باشد و پخت کوره ای با دمای 240 درجه سانتی گراد داشته باشد بهترین نوع رنگ برای درب ضد سرقت به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *